Populære innlegg

lørdag 26. mars 2011

Mitt første prosjekt- en rangle til min datter på snart 3 mnd.

I dag, da jeg bestemte meg for å bli en hekle-blogger,
hadde jeg akkurat hentet inspirasjon fra siden:
Slik kom jeg frem til hvordan jeg skulle lage
en rangle til å henge på vogna til dattera mi. For å hekle denneblomsten trenger du:
En tom snusboks 
(mocca)  
Heklenål: 2.5
Bomullsgarn
Plasthempe til vogn
                                                     
                                                      
1. Begynn i senter enten med en magisk sirkel
   eller en kjede med 6 masker. Øk på i annenhver
   runde til den dekker flaten på snusboksen.
   Bruk denne som mal.
2.Når du kommer til kanten på boksen, begynn
med bladene på blomsten. Når du har heklet ett blad,
reduser i kantene slik at bladet vrenger seg og blir til en lomme.
3.Hekle videre til du har et dobbeltdekkende blad. Lag 7 blader
på blomsten på samme måte.
4.Hekle på en tråd som er passende lang til å nå ned til ungen
i vognen, eller bilsetet.
5. Fest denne i en plastring til å feste på vognen.
Man får kjøpt de på Brio.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar